Buty motocyklowe, cross
( ilość produktów: 9 )Nakładka ochronna na buty, gruba skóra (dźwignia zmiany biegów) roz buta dla dorosłych - 91331
Nakładka ochronna na buty, gruba guma (dźwignia zmiany biegów) roz buta dla dorosłych - 91402
Nakładki / osłony przeciwdeszczowe na buty roz M (41-43) oxford rain seal
Buty Fly Maverik białe 9 / 43,5 / dł wkładki 28,8 cm (nowy model)
Nakładki / osłony przeciwdeszczowe na buty roz L (44-47) oxford rain seal
Buty Fly Maverik białe 8 / 42 / dł wkładki 28 cm (nowy model)
Buty Fly Maverik białe 10 / 44,5 / dł wkładki 29,6 cm (nowy model)
Buty Fly Maverik białe 11 / 46 / dł wkładki 30,5 cm (nowy model)
Nakolanniki / ocieplacze kolan / ochraniacze Oxford, czarne, komfort
Najpierw podzielmy buty ze względu na zastosowanie . U nas w sklepie dzielimy buty motocyklowe na kilka kategorii:
- Offroad (cross, quad)
- Turystyczne (szosowo-endurowe)
- Szosowe
Offroad (cross, quad)
To buty gotowe na wszystko i na bardzo zróżnicowane warunki. Naszym zdanie jeżeli nie masz butów tego typu to lepiej w ogóle nie wyjeżdżaj. W motocyklach cross oraz quad różnorodność terenu, skoki, w przypadku crossów wystawianie nogi w zakrętach. Jesteśmy ciągle narażeni na kontuzje. Lepiej zapobiegać czy płakać nad rozlanym mlekiem ?. Buty na cross czy quada muszą spełnić:
- Usztywnienie stawu skokowego, kostki, najlepiej z zawiasem
- Jeżeli to możliwe wybrać buty, które mają masywne osłony goleni oraz łydek
- Buty zapinane na 3 lub 4 klamry
- Wysoki tzw język wewnętrzny buta, która zapobiega dostawaniu się wody do wnętrza
- Masywny przód buta, odporny na zewnętrzne warunki . Jedna z rzeczy która jest najbliżej podłoża
- Porządna z okuciem podeszwa
- Wewnętrzna części buta z elementem zwiększającym przyczepność. Ułatwi to trzymanie motocykla podczas jazdy a tym samym zwiększy bezpieczeństwo .
Konstrukcja butów cross'owych jest wykonana przede wszystkim z tworzywa sztucznego, skóry oraz w niektórych przypadkach z dodatkiem aluminium. Niektóre modele butów posiadają elementy żelowe wewnątrz dla lepszego dopasowania oraz tzw buty wewnętrzne (łatwiejsze zakładanie i wyjmowanie nogi oraz utrzymanie higieny). Przody butów podkute metalowym elementem .
Turystyczne (szosowo-endurowe)
Są to buty przeznaczone do pokonywania długich dystansów w różnych warunkach (mieszane). Bardziej cywilizowane jak buty do crossa czy quada ale z zachowaniem bezpieczeństwa oraz ochrony. Rozróżnić możemy je:
- Podeszwa z agresywnym bieżnikiem
- Newralgiczne miejsca wzmocnione tworzywem sztucznym (podbicie - dźwignia zmiany biegów, przód - ochrona goleni)
- Niektóre posiadają zawias / usztywnienie stawu skokowego
- Mniejsza ilość klamer montażowych
- Bardziej cywilizowane
Do budowy takich butów wykorzystywane są tworzywa sztuczne, skóra, guma oraz aluminium .
Szosowe
Możemy śmiało podzielić te buty na:
- Sportowe
- Miejskie (trampki, półbuty)
Szosowe
Buty zapewniające maksymalną ochronę w ekstremalnych warunków torowych. Sztywne, mogą krępować poruszanie. Usztywniają kostkę. Wyższe względem butów miejskich motocyklowych, zapewniają podstawowa ochronę goleni. Elementy newralgiczne posiadają wzmocnienie z tworzywa sztucznego. Buty zapinane na system BOA (żyłki), klamry zbliżone do butów cross lub na rzep. Buty szosowe wykonane z tworzywa sztucznego, gumy, aluminium oraz skóry.
Miejskie (trampki, półbuty)
Przede wszystkim buty wygodne, do użytku na co dzień nawet po za motocyklem (pójście do pracy, marketu, na spacer). Konstrukcja butów lekko po za kostkę (ochrona kostki oraz usztywnienie). Brak ochrony goleni. Dla laika nie do odróżnienia względem butów, których używamy na co dzień. Buty lekkie, zwinne. Oczywiście obuwie posiada wzmocnienie elementów newralgicznych jak z miejsce styku z dźwignią zmiany biegów. Buty wykonane ze skóry, tekstyliów, plastiku, gumy.
Jak dobrać buta?
Na ogół są to buty niewygodne i nie ma złotego środka. Staramy się jednak z klientami wybrać złoty środek. Uważamy, że należy dobrać but lekko większy (np 0,5 cm lub o pół rozmiaru, jeżeli to możliwe). Ze względu na to że podczas jazdy noga może nam spuchnąć oraz w zimne dni możemy chcieć użyć grubszej skarpetki. Zalecamy jednak przymierzenie i sprawdzenie danego modelu buta czy jest wygodny i czujemy się komfortowo.