Preparaty
( ilość produktów: 17 )Smar / olej do nasączania filtra powietrza Valvoline Air filter 1L - OVAIRFILTER1L
Smar / olej do mycia filtra powietrza Valvoline Cleaner Air Filter 5L - OVCLEANERAIRFILTER5L
Smar / płyn / spray do czyszczenia filtra powietrza (bawełniane) K&N 946 ml - 99-0621EU
Zestaw motul C2+ Smar do łańcucha / Mannol 7904 spray czyszczenie łańcucha / Szczotka do czyszczenia łańcucha
Zestaw Mannol Spray do łańcucha 7901 + Spray do czyszczenia łańcucha 7904 + Szczotka do czyszczenia łańcucha BX17040017
Zestaw Mannol Spray do łańcucha 7901 + Szczotka do czyszczenia łańcucha BX17040017
Smar / spray do czyszczenia łańcucha Mannol I smar Valvoline - 7904OVSYNTHETIC05L
Drogi motocyklisto tutaj dowiesz się jak i po co dbamy o filtr powietrza oraz łańcuch w twoim motocyklu czy quadzie. Temat podzielimy na :
- Preparaty do filtra powietrza
- Smary do łańcuchów
Preparaty do filtra powietrza
Po co dbamy o filtr powietrza? Przecież w samochodzie wymieniam raz na rok. Nawet w warunkach szosowych filtr motocyklowy ma do czynienia z kurzem, pyłami a czasami nawet większymi elementami jak liście lub inne. Nie wspominając już o jeździe offroad crossem czy quadem gdzie mamy całe spectrum brudu, który może nam narobić nie lada problemów. Piasek, kurz, błoto, woda, to tylko kilka czynników, które mogą nam zepsuć silnik i wpędzić w nie lada koszta. Jak dbać i co jaki czas sprawdzać filtr powietrza ?
Na początku musimy wiedzieć jaki typ filtra posiadamy. Każdy rodzaj filtra powietrza ma odpowiednie specyfiki do konserwacji. Filtr możemy podzielić na:
- Papierowe - Na obecną chwile brak smarów, preparatów do czyszczenia oraz nasączania filtrów tego typu. Jedyna skuteczna metoda to rewizja kilka razy w sezonie oraz dokładne przedmuchanie sprężonym powietrzem. Każda forma przedarcia, mocnego zabrudzenia dyskwalifikuje filtr do dalszego użytku. ten rodzaj filtra stosowany jest najczęściej w motocyklach szosowych oraz skuterach.
- Gąbkowe - Filtry składające się z warstw o różnych przepustowościach powietrza. Na rynku dostępne są filtr jedno, dwu a nawet trzy warstwowe. Gąbki tego typu są wielorakiego użytku. Należy filtry powietrza tego typu myć oraz nasączać. Interwały serwisowe w zależności od warunków, w których porusza się motocykl czy quad ale mogą być to nawet co jazdę. Jak umyć? W ofercie posiadamy specjalne clear'y do mycia filtra. Preparat usuwa: kurz, błoto, piasek, smary, itp zabrudzenia. Płyny takie są wielorakiego użytku. Jak nasączyć? Mamy już umyty i wysuszony filtr powietrza. Potrzebujemy go zabezpieczyć . Mamy do wyboru spray'e oraz 1 litrowe pojemniki tzw lane. Spray jest idealny do szybkiej, wygodnej aplikacji. Wadą tego rozwiązania jest brak wejścia we wszystkie struktury gąbki. W szczególności problematyczne w dwu i trzy warstwowych filtrach powietrza. Mało wydajne . Opakowanie 1l jest wydajne, zapewnia maksymalna ochronę dla silnika oraz wchodzi we wszystkie struktury gąbki. Wadą rozwiązania jest potrzeba minimum logistycznego aby nie ubrudzić wszystkiego do o koła (pojemnik, rękawice, ewentualna szmatka do wytarcia ubrudzonych elementów). Filtry gąbkowe są używane przede wszystkim w motocyklach cross, enduro oraz quad. Czasami w motorowerach oraz skuterach.
- Bawełniane - Do budowy tego filtra wykorzystano matę bawełnianą. Mycie i nasączanie odbywa się za pomocą specjalnych spray'ów przystosowanych do tego rodzaju filtra powietrza. Część taka jest wielorakiego użytku. Używany głównie w motocyklach szosowych o dużych zapotrzebowaniach powietrza ale również w enduro oraz quad.
Pamiętaj. Odpowiednio zadbany filtr powietrza zwiększa osiągi twojego motocykla czy quada, zmniejsza zużycie silnika (tłok, cylinder).
Smary do łańcuchów
Gamę produktów możemy podzielić na:
- clear chain lube - preparaty do czyszczenia łańcucha
- off road chain lube - preparaty do smarowania łańcucha do użytku offroad
- road chain lube - preparaty do smarowania łańcucha do użytku szosowego
Clear chain lube - preparaty do czyszczenia łańcucha
Preparaty można śmiało używać w łańcuchach bez-o-ringowych oraz o-ringowych. Cleanery nie wchodzą w reakcje z kolorem łańcucha. Nanieść równomierną warstwę na powierzchnię łańcucha, odczekaj chwilę. Przy dużych zanieczyszczeniach możesz użyć szczotki lub innych akcesoriów do czyszczenia. Nadmiar wytrzeć. Sprawdzamy czy łańcuch układa się równo, nie łapie go oraz jest czysty. Tak przygotowany łańcuch możemy nasmarować i zakończyć prace serwisową nad swoim motocykle, cross czy atv'łem .
off road chain lube - preparaty do smarowania łańcucha do użytku offroad
Smary do łańcucha offroad możemy podzielić na piasek oraz wszystko. Smary na piasek są suche, nie lepiące, w przewadze z formułą ptfe (zmniejszającą tarcie). Łańcuch lepiący się nabija się piachem co wpływa na znaczne zużycie całego układu (zębatek, łańcucha) a w extremalnych przypadkach zbyt mocny naciąg może powodować ciekniecie z pod uszczelniacza wałka zdawczego zębatki przód. Smary do offroad ogólne są nazwijmy to wodniste, lejące. Brud niechętnie przywiera do nich tworząc bryły lub złogi. Dzięki odpowiedniemu preparatowi wydłużamy żywotność całego układu napędowego w naszym motocyklu cross lub quadzie oraz łatwo nam przeprowadzić interwały serwisowe.
road chain lube - preparaty do smarowania łańcucha do użytku szosowego
Smary do motocykli szosowych są przede wszystkim lepiące, dobrze przywierające do powierzchni łańcucha oraz w większości przypadków z formułą ptfe zmniejszającą tarcie.
Warto wiedzieć i zadbać o łańcuch. Oprócz zmniejszenia kosztów eksploatacji swojego motocykla czy quada. Zwiększasz moc w swoim pojeździe. Brzmi głupio? Dobrze czyszczony i smarowany łańcuch zmniejsza tarcie, nie ma tzw efektu łapania a ca za tym idzie koło obraca się łatwiej i bez problemu. Jeżeli nie wierzysz zrób test oporów toczenia. Przepchnij swój motocykl lub quada sam przed pracą i po pracy. Ciekawe kiedy będziesz mniej zmęczony.
Amracing.pl, sklep@amracing.pl, 782-301-398 - zapraszamy.